tag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post2291365527159637615..comments2023-10-18T17:02:34.162+03:00Comments on Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma: Viimeiset viilaukset linjastoonUnknownnoreply@blogger.comBlogger98125tag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-51805121663927236592015-07-27T17:08:23.369+03:002015-07-27T17:08:23.369+03:00Bussille 77 kaavailtu vuoroväli (ruuhka-aikaankin ...Bussille 77 kaavailtu vuoroväli (ruuhka-aikaankin 15min!) on tuskallisen pitkä meille, joille tuo on ainoa yhteys keskustaan. Ennen 75 ja 74 bussien pysähtyminen samoilla pysäkeillä on tuonut helpotusta tähän, vaikka määränpää onkin busseilla eri.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-70600659036033672932015-05-28T11:49:27.974+03:002015-05-28T11:49:27.974+03:00linja 506 olisi kyllä saanut mennä vallilan kautta...linja 506 olisi kyllä saanut mennä vallilan kautta , koska reitin varrella olisi ollut korkea ja ammatti kouluja , joihin yhteys olisi ollut välttämätön. <br /><br />Tämä uusin linjasto muutos on hyvä ,tulevaisuudessa uusi linjasto tarvitsee toisen metrolinjan, jotta säästöjä tulisi helsingin sisäisessä linjastossa.<br /><br />Helsinki tarvitsee toisen metrolinjan jota ollaan suunniteltu Helsinkiin jo monta. Asemiakin on valmiina ja rakennetaa parhailaan Pasilassa.<br />Miksei toiseta metrolinja ole mitää uusia suunnitelmia tai rakentamis aikataulua. Espa/Eira- Kamppi -Töölöö – Meilahti – Pasila -Kumpula – Vanhakaupunki- Viikki- Alppikylä – Porttipuisto-Hakunila/Maunula-Torpparinmäki- Tammisto- Kartanonkoski- Vantaanportti- Aviapolis- Lentoasema – Hyrylä. Wikipedian mukaan ja ksv rapottien perutteella rakentaminen vuonna 2019, alkaako?<br />Kun Helsinki bulevardisoi kaikki pääväylät, niin ruuhkat vain kasvaa enitisestään, Toinen metrolinja vähentäisi ruuhkia todella huomattavasti , se toimii paremmin ja nopeammin kuin raitiovaunulla liikkuminen. Toisen metrolinjan hyötynä ovat myös , liityntälinjojen lisäys , joka helpottaa keskustan bussien ruuhkaa keskustassa. Helsingin keskustaan pääsisi metrolinjoilla ja junilla ,raitiolinjoilla ja runkolinjoilla ainoastaa keskustaan. Helsingin keskustaan voidaan siten myös uudistaa nykyisten bussiterminaalien osalta. maanalla kulkeva toinen metrolinja , uudistaa myös kaupungin osia tiivistämisellä ja palveluiden kehittämisellä. Munkkivuoren jo louhittua metrotunnelia voisi käyttää myös joko raitiovaunuvarikonna tai sitten kolmaslinjan tulisi sinne Meilhdesta saisi hyvi tehty metrolinja haaran väille munkkivuori -Ruskeasuo- Meilahti -kamppi. Toinen metrolinja ei ole vain Helsinkiläisiä varten, vaan koko Helsingin seutua kattava hanke, jonka voi toteuttaa vaiheittain kaupungin osien tiivitämisen ja pääväylien bulevardisointien myötä.<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-61600736970740079682015-05-19T12:58:34.179+03:002015-05-19T12:58:34.179+03:00Suurin osa nykyisistä liikennöintisopimuksista on ...Suurin osa nykyisistä liikennöintisopimuksista on voimassa syksyyn 2017 - siitä muutosajankohta tulee eikä matkustajien mielipiteistä.<br /><br />Onneksi muutokset eivät tule kovin nopeasti. Ne, joiden nykyiset yhteydet huononevat oleellisesti saavat vähän enemmän aikaa järjestellä elämäänsä. Muutokset vaikuttavat siihen, mihin päiväkotiin tai kouluun lapset yritetään saada. Samoin työpaikan ja asunnon valintaan.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-21238933895448037202015-05-19T09:09:07.654+03:002015-05-19T09:09:07.654+03:00Hiljainen enemmistö...luehan keskustelua mitä täst...Hiljainen enemmistö...luehan keskustelua mitä tästä on käyty. Jos kommentteja on näin paljon niin on aika paljon tyytymättömiä. Täällä on pyydetty mielipiteitä ja niitä on täällä annettu. Et varmaan ole työelämässä ja et siis tarvitse yhteyksiä siihen, että pääset työpaikalle.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-70786649899907715192015-05-18T22:55:47.949+03:002015-05-18T22:55:47.949+03:00Kuinka moni on tyytymätön NYKYISIIN LINJOIHIN ???
...Kuinka moni on tyytymätön NYKYISIIN LINJOIHIN ???<br />Miksi niitä tarvitsisi ollenkaan muuttaa, kun esitetyt uudistukset kuulema EIVÄT VAIKUTA LIIKENNÖINTIKUSTANNUKSIIN. Säilyttäkää nämä nyt vallitsevat reitit ja linjat, niistä ei ole purnattu - uusista sen sijaan on paljon tullut valitusta.<br />Miksi uudistaa VAIN uudistamisen vuoksi? Joskus se vanha on parempi, kuin pussillinen uusia - ihan oikeasti !!! Kun kerta kustannuksetkin on samat niin vanhassa kuin uudessa...<br />Ei junan kehärata PAIKALLISEEN Koillis-BUSSI-linjastoon vaikuta mitenkään, muutoksia EI TARVITA !!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-72452450890093532692015-05-18T22:46:23.389+03:002015-05-18T22:46:23.389+03:005-6 min junalle? Vaikka on 10-15min junalle, niin ...5-6 min junalle? Vaikka on 10-15min junalle, niin esittävät sitä lähimmäksi julkiseksi liikenteeksi !Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-70588557081536312922015-05-18T18:56:22.285+03:002015-05-18T18:56:22.285+03:00Alunperinkin muutokset olivat tulossa vasta 2017. ...Alunperinkin muutokset olivat tulossa vasta 2017. Näillä kommenteilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. On todella hyvä, että asia valmistellaan kunnolla ja jos sadat ihmiset ovat laittaneet nimensä adressiin niin ei kai ole kyse ihan pienestä porukasta. Hyvä kun joku on tyytyväinen, aika moni muu ei ole.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-41158940268776279092015-05-18T17:26:04.407+03:002015-05-18T17:26:04.407+03:00Luin tänään, että nämä muutokset eivät tulekaan vi...Luin tänään, että nämä muutokset eivät tulekaan vielä 2016 vaan 2017... Tämä on todella harmi, sillä uusi suunnitelma on paljon vanhaa parempi. Harmillista, että pieni äänekäs vastustajien joukko saa aikaan hallaa hiljaiselle enemmistölle.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-8596165905858511812015-05-16T16:10:11.221+03:002015-05-16T16:10:11.221+03:00Nykyinen 74 ajaa: Tapanilankaari-Suurmetsäntie-Pui...Nykyinen 74 ajaa: Tapanilankaari-Suurmetsäntie-Puistolantie-Heikinlaaksontie-Vanha Porvoontie...<br /><br />Uudistuksessa 74 reitti muuttuisi ajamaan: Tapanilankaari-Tapulikaupungintie-Puistolanraitti-Heikinlaksontie...<br /><br />Ehdottaisin 74 uudistusta mielummin ajettavan toisinpäin: Tapanilankaari-Suurmetsäntie-Vanha Porvoontie- Heikinlaaksontie- Puistolanraitti- Suuntimotie-Tapulikaupungintie...<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-40500106543372214922015-05-12T12:10:37.850+03:002015-05-12T12:10:37.850+03:00HSL näkee asian PÄINVASTOIN. Linjastosuunnitelmass...HSL näkee asian PÄINVASTOIN. Linjastosuunnitelmassa nimittäin lukee:<br />TARJONTA PARANEE erityisesti kasvavilla asuinalueilla Viikinmäessä, Viikissä ja Latokartanossa sekä Malmin pohjoispuolella Ormuspellon alueella Teerisuontien ympäristössä.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-90843542833715477272015-05-07T16:36:02.895+03:002015-05-07T16:36:02.895+03:00Hei, Oletteko huomanneet, että Kontulan ja Kivikon...Hei, Oletteko huomanneet, että Kontulan ja Kivikon alueella on runsaasti opiskelija-asuntoja? Tällä hetkellä vaihdot reitillä 78 + 73/70T ovat arkiaamuisin todella yleisiä, sillä alueelta kulkee paljon opsikelijoita Kumpulan kampukselle. Harmillista, että reitti 57 on ohjattu Mukkiniemeen, eikä reitti 68 yllä Kontulaan asti, ja näin kampusmatkalaiset joutuvat edelleen vaihtamaan bussia.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-13294213165471489242015-05-06T20:42:08.459+03:002015-05-06T20:42:08.459+03:00Miksi Suutarilasta karsitaan sunnuntai vuorot? Mik...Miksi Suutarilasta karsitaan sunnuntai vuorot? Miksi kaikki bussit jäävät joko Siltamäkeen tai Puistolaan? Tänne rakennetaan kokoajan lisää asuntoja ja julkista liikennettä karsitaan! Eipä täällä taida asua ketään päättäjää joka tarvitsisi julkisia kulkupelejä, eihän meistä muista niin ole väliä :(Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-1333392929227784562015-05-05T23:57:27.506+03:002015-05-05T23:57:27.506+03:00Linjastosuunnitelmassa lukee:
Tarjonta paranee eri...Linjastosuunnitelmassa lukee:<br />Tarjonta paranee erityisesti kasvavilla asuinalueilla Viikinmäessä, Viikissä ja Latokartanossa sekä Malmin pohjoispuolella Ormuspellon alueella Teerisuontien ympäristössä.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-60294476253809992072015-05-05T23:55:08.956+03:002015-05-05T23:55:08.956+03:00Fallkullan kolmioon ( = liki Suurmetsäntietä) olla...Fallkullan kolmioon ( = liki Suurmetsäntietä) ollaan lähivuosina rakentamassa uusia asuintaloja. Linjan 74/74N NYKYINEN reitti palvelisi myös heitä!<br />Reitin siirto kadulle, jolla jo ennestään kulkee kaksi muutakin linjaa tuntuu hölmölle, kun samalla Suurmetsäntie jää ilman yhtään linjaa !!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-61161588224187084262015-04-22T14:12:09.751+03:002015-04-22T14:12:09.751+03:0075A on kyllä päivisin melko tyhjä joten en usko, e...75A on kyllä päivisin melko tyhjä joten en usko, että sitä on järkevää pitää yllä. Yläkaskentien ja Yrttimaantien läheltä menee 561b, jolla pääsee Malmin asemalle. Mielestäni 79 on todella hyvä, koska se ajaa 10 minuutin välein. 70 linjaa toivoisin kyllä takaisin esim. niin, että se menisi Hakaniemeen. Meitä on aika monta, jotka eivät käytä sitä junaa niin olisi hyvää, että olisi myös suoria linjoja esim. Hakaniemeen. Töyrynummen tilanne on mielestäni yksi Helsingin parhaita, jos katsoo karttaa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-75824141464645771492015-04-22T10:51:59.797+03:002015-04-22T10:51:59.797+03:00Vaikea arki ja HSL
HSL:n uudet linjastosuunnitelm...Vaikea arki ja HSL<br /><br />HSL:n uudet linjastosuunnitelmat tekevät ainakin meidän perheen arjen niin vaikeaksi, että siirrymme autoilijoiksi kun uusi linjastosuunnitelma toteutuu. Asumme Koillis-Helsingissä ja muualtakin kuulemme koko ajan yhteyksien huonontamisesta.<br /> Jos työmatkasta tulee usean vaihdon suoritus ihmisille, joilla on epäsäännölliset työajat tai kun ne työpäivät ovat pitkiä niin ei enää yksinkertaisesti jaksa lähteä menemään kotiin 2-3 vaihdolla. Vietämme vapaa-aikaamme mieluummin mieluisten asioiden parissa emmekä siten, että seikkailisimme eri liikennevälineestä toiseen. Miksi liikenteen järjestäminen on näin vaikeaa? Onko vika HSL:n huonossa suunnittelussa vai onko kyse siitä, että kaupungit hakevat säästöjä? Olisi mukavaa tietää mistä oikeasti on kyse. Jos muutokset tehdään Kehäradan takia niin sitten ollaan kyllä ihan puskissa koko asian takia. Kehärata on hyödyllinen joillekin mutta ei todellakaan kaikille.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-25679904455950319732015-04-21T20:58:30.487+03:002015-04-21T20:58:30.487+03:00Minkä ihmeen takia sujuva ja toimiva syöttöliikenn...Minkä ihmeen takia sujuva ja toimiva syöttöliikenne lopetetaan Siltamäki- Suutarila-Töyrynummi-alueilta Puistolan ja Malmin juna-asemille, kun kehärata valmistuu? Kyllä näiden alueiden asukkaat tarvitsevat edelleen sujuvat yhteydet junalle ja junaradan suuntaan kehäradan käyttöönoton jälkeenkin!<br /><br />Bussilinja 77A tulee säilyttää ja 70 edelleen kuljettava Puistolan asemalle, siten kuin edellisessä luonnoksessa oli! Mitä tulee 75A lakkauttamiseen, sen matkustajamäärä on varmasti kasvanut Suutarilaan Böstaksentielle valmistuneen asuinalueen takia. 75A on ollut hyvä syöttölinja Puistolan juna-aseman suuntaan, jonka takia sitä ei tulisi lakkauttaa.<br /><br />75A:lla on päästy sujuvasti Puistolan juna-asemalle, mikä on palvellut työmatkalaisia junalle niin pohjoisen kuin etelänkin suuntaan. Siltamäki-Suutarila alueen asukkaat ovat myös päässeet sujuvasti Suutarilan, Puistolan ja Jakomäen terveyskeskukseen sekä koululaiset kouluihin.<br /><br />77A:lla on päästy sujuvasti Töyrynummelta Siltamäen ja Malmin suuntaan sekä työmatkalle, kouluihin että terveyskeskuksiin ja Malmin sairaalaan.<br /><br />Ensimmäisessä luonnoksessa bussilinja 70 oli ollut tarkoitus jatkaa Puistolan asemalle, kun 75A lakkautettaisiin. 77A-bussilinja olisi säilynyt ennallaan. <br /><br />Nyt uudessa luonnoksessa 77A-linja onkin kaikessa hiljaisuudessa päätetty lakkauttaa ja 70 jäisi Malmille sekä 79 Siilitieltä jatkaisi Malmin sairaalan sijasta Siltamäen kautta Puistolan juna-asemalle. Tämä jos mikään on ihan järjetön idea ja ketä tämä palvelee? Ei ainakaan työ- eikä koulumatkalaisia eikä sairaalassakaan kävijöitä. <br /><br />Viimeisimmässä luonnoksessa ei ole otettu riittävästi huomioon päivittäin kulkevia työmatkalaisia, jotka tarvitsevat junaa kulkuvälineeksi, kuka pohjoisen, kuka etelän suuntaan junalla Malmin ja Puistolan juna-asemilta. Kaiken lisäksi suunnittelijat näyttävät ajattelevan, että Töyrynummen asukkaiden, esimerkiksi Yläkaskentien ja Yrttimaantien varsilta, ei tarvitse ollenkaan päästä bussilla Malmin juna-asemalle tai Malmin sairaalaan tai Suutarilan terveyskeskukseen!<br /><br />Lisäksi on aika absurdia, että Siltamäki.-Suutarila-alueelta olisi vain yksi bussilinja, 79, joka ajaisi Puistolan ja Malmin juna-asemien suuntaan. Kun bussi lähtee Itä-Helsingistä, sen ajomatka kestää tuhottoman kauan eikä sen saapumisesta Koillis-Helsingin pysäkeille ole sitten enää mitään luotettavaa pysäkkiaikaa, jotta matkalaiset Puistolan aseman suuntaan Siltamäki-Suutarila-alueelta sitä voisivat sujuvasti ja luotettavasti hyödyntää jatkaessaan vaikkapa junalle. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-51036928959211813272015-04-16T21:25:37.814+03:002015-04-16T21:25:37.814+03:00Stadin päässä yhdistyvät Töölössä Oopperatalon koh...Stadin päässä yhdistyvät Töölössä Oopperatalon kohdalla. Sinne saakka menevät ihan eri reittejä.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-48903143949873891102015-04-16T10:33:11.465+03:002015-04-16T10:33:11.465+03:0074/74n on kyllä kumma kun viedään ainoa bussi kaup...74/74n on kyllä kumma kun viedään ainoa bussi kaupunkiin täälläkin asuu paljon ihmisiä on useita jotka tarvitsevat bussia ja jäävät reitin varrella poisAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-70612104498655166802015-04-16T01:03:19.449+03:002015-04-16T01:03:19.449+03:00Millä kuljetaan Siltamäestä Ylä-Malmille ja viedää...Millä kuljetaan Siltamäestä Ylä-Malmille ja viedään mukulat tarhaan ja millä siitä jatketaan töihin Töölöön? Eikä kuljeta virka-aikaan vaan viikonloppuisin, ennen kuutta aamulla ja kymmenen jälkeen illalla. Nyt menee yhdellä bussilla "ovelta ovelle" koko ruljanssiin aikaa toista tuntia per sivu. Mitenkä on nyt semmonen kutina, että ei tämä tästä ainakaan lyhene eikä kilkemksen helppous lisäänny. Päin vastoin. <br />Ja sanonpahan vaan näin naisena ettei paljokaan kiinnosta hankkiutua Puistolan, sen enempää kun mihkään muuallekaan juna-asemalle raiskattavaksi. Hyvähän se siellä pöydän takana on suunnitella paskaa, kun firman maksama leasing auto odottaa töistä lähtiessä parkkipaikalla. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-6520791918238966522015-04-15T21:07:20.974+03:002015-04-15T21:07:20.974+03:00On huomattu, mutta HSL ei ole huomannut, että nyky...On huomattu, mutta HSL ei ole huomannut, että nykyisen 74:n varrella on Ormusmäen ja Viikinrannan kasvavat asuntoalueet, jotka 74 suunnitelmassa nyt "nerokkaasti" kiertää, mutta mitäs niistä... Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-6249660385255783822015-04-15T20:47:20.123+03:002015-04-15T20:47:20.123+03:00Eikö kukaan ole huomannut että suoraa yhteyttä ei ...Eikö kukaan ole huomannut että suoraa yhteyttä ei enää ole linjojen 74 varrelta kaupunkiin kaikille ei sovi juna yhteys tai pitää mennä ensin kaupunkiin ja taas takaisin jollain muulla yhteydellä tehdään tosi hankalaksi kulkeminen eikö pitänyt yhteyksien parantua jo on viety 77a ja nyt viedään 74 ei kyllä ole mitään järkeäAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-23669388329704903292015-04-15T20:40:09.473+03:002015-04-15T20:40:09.473+03:00Hyvä yhteys viedään kokonaan 74n/74 joka ollut hyv...Hyvä yhteys viedään kokonaan 74n/74 joka ollut hyvä päivällä Hakaniemi myöhemmi rautatientori miksi kyseinen linja lopetetaanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-82020588394724346172015-04-15T14:34:42.816+03:002015-04-15T14:34:42.816+03:00Jos asuu juna-aseman vieressä niin ei siitä kuuluk...Jos asuu juna-aseman vieressä niin ei siitä kuulukaan mennä bussia keskustaan. Suutarila ei ole junaradan vieressä joten bussiyhteys olisi tarpeellinen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7323860511310115248.post-81475321445608591842015-04-15T14:04:11.511+03:002015-04-15T14:04:11.511+03:00Mutta on yhteys kuitenkin toisella bussilla vaihta...Mutta on yhteys kuitenkin toisella bussilla vaihtaen, eikö vaan?Anonymousnoreply@blogger.com